Nie jest tajemnicą, że języka angielskiego uczysz się nie po to, aby posiadać zaskakującą znajomość słówek, ale głównie po to, aby swobodnie posługiwać się nim w rozmowie. Jednak aby osiągnąć ten stan, należy włożyć odpowiednią ilość pracy. Przydatne mogą okazać się sprawdzone sposoby na naukę, jak np. mnemotechniki. Przyspieszą one zapamiętywanie słówek i zwrotów.

Czym są mnemotechniki?

Definicja tego zagadnienia nie jest ani trudna, ani skomplikowana. Mnemotechniki to nic innego jak techniki, których zadaniem jest ułatwienie procesów zapamiętywania, a następnie przechowywania i przypominania informacji. Ich zadaniem jest usprawnienie działania procesów pamięciowych głównie poprzez stosowanie kilku zasad. Mnemotechniki w nauce angielskiego pomagają w grupowaniu, kategoryzowaniu, szukaniu podobieństw i skojarzeń z konkretnymi słówkami. W ten sposób cały proces zwiększania swoich zdolności w języku angielskim zaskakująco szybko wzrasta.

Popularne i skuteczne mnemotechniki do nauki angielskiego

Powszechność i popularność mnemotechnik w nauce języka angielskiego jest bardzo duża. Po te sposoby sięgają zarówno osoby rozpoczynające swoją przygodę z tym językiem, jak i Ci, którzy mogą pochwalić się większym doświadczeniem.  Jakie są najpopularniejsze i najbardziej efektywne mnemotechniki do nauki języka angielskiego? Przede wszystkim:

Efektywne i popularne metody:

  • fiszki – to popularna metoda, która przyspiesza zapamiętywanie i późniejsze odpamiętywanie zwrotów,
  • mapa myśli – która pozwala na zbudowanie wokół jednego słowa lub zwrotu mapy skojarzeń, która wzmacnia procesy pamięciowe, które przyczyniają się do zwiększenia zasobności językowej,
  • tworzenie skojarzeń i słów kluczowych – te mnemotechniki  polegają na tworzeniu wyobrażeń związanych ze słówkiem, którego się uczysz. Ważne jest, aby wyobrażenie było możliwe do zobaczenia oczami wyobraźni.

To tylko niektóre z popularnych mnemotechnik w nauce języka angielskiego. Znalezienie idealnej techniki powinno przełożyć się na Twoje sukcesy w nauce języka.

Leave a comment